Pastype - Afrulning
BeskrivelseAfrulning er en obligatorisk øvelse på alle træningsture. Det er meget vigtigt at vi afslutter hver træning med afrulning, af 2 årsager.1: Fysik: At få kroppen "ned i tempo" inden afslutning. Kommer vi til Galten Hallen relativt udhvilede, har det meget positiv effekt på den efterfølgende restitution (superkompentation). Kroppen restituerer ganske enkelt meget hurtigere, og vi er hurtigere friske og mere friske til næste træning. 2: Mentalt: Mentalt er det meget vigtigt at afslutte træningen med en positiv oplevelse. Det er den sidste oplevelse vi husker, så hvis vi slutter med en positiv oplevelse ved, at vi alle kommer relativt udhvilede og samlede til Galten Hallen, er det det vi husker, og vil være med til at styrke lysten til at komme ud at cykle næste næste gang. Den mentale del må absolut ikke undervurderes i denne sammenhæng.Afrulning køres minimum de sidste 5 - 6 km, afhængig af ruten. Kaptajnen/træneren skal angive med hvilken hastighed der skal køres under afrulning.
VariationParadekørsel er den foretrukne køreform under afrulning.Kaptajnen/træneren kan med fordel kommandere alle til at køre "på den lille klinge", d.v.s. det vil tvinge hastigheden naturligt ned. Afrulning skal ske med moderat hastighed.
KaptajnrolleKaptajnen/træneren kan indgå i den naturlige rotation, eller alternativt sætte sig forrest på holdet, for at kontrollere hastigheden
Deltagere 1 - 99
Sekvens 1000

Yderligere information